CA
ca es

Fundació Rubió

03.02.2023 Conferència a càrrec d'Antonio Caño

Conferència "El poder político y los medios de comunicación" a càrrec d'Antonio Caño

Conferència que tindrà lloc dia 03 de febrerles 20h. a la Sala d'Audiències del Claustre del Carme, Maó.

Retransmissió en directe a través del canal de YouTube de la Fundació Rubió.

fa 1 setmana

Programació

OBERT AL PÚBLIC (PRÈVIA RESERVA)

Capella de Mongofra Nou oberta al públic

La Capella de Mongofra Nou romandrà oberta al públic el segon dilluns de cada mes, enhorari de 10h. a 13h. Les persones interessades podran gaudir de les pintures de Pere Pruna, que decoren els murs de la Capella, amb motius de Sant Fernando.

Atès que la Finca de Mongofra Nou es troba situada dins del Parc Natural de l'Albufera des Grau, zona d'especial protecció, es prega inscripció prèvia per a la visita, en la Fundació Rubió, telèfon 971351320.

Les visites tindran lloc el segon dilluns de cada mes, les pròximes corresponen als dies:

- 09 de gener de 2023

- 13 de febrer de 2023

- 13 de març de 2023

5 Gener 2023

Contacontes de Nadal amb la Fundació Rubió

La Fundació Rubió col·labora amb l'Ajuntament de Maó amb l'activitats per a infants "Contacontes devora el foc".

Aquest Nadal la Fundació Rubió col·labora amb l'Ajuntament de Maó amb l'activitat "Contacontes devora el foc", per a infants.

Els contacontes es duran a terme els divendres dia 16, 23 i 30 de desembre a les 18.00 h. en el Racó nadalenc, situat en el Claustre del Carmen - entrada per plaça Miranda.

Programació:

Divendes 16/12: Per Nadal cada conte al seu corral a càrrec de la Senyora García.

Divendres 23/12: La vella Usina a càrrec de Na Usina.

Divendres 30/12: La carta de Don Soliloquio a càrrec de Don Soliloquio.

Un Nadal ple de contes i llibres!

La biblioteca no es veurà afectada la seva activitat i obriria en el seu horari habitual.

12 Desembre 2022

16.12.2022 Presentació llibre

Presentació del llibre "Les aventures domèstiques de la família Pons Allès" per Jaume Villalonga i Neus Recasens.

Presentació del llibre "Les aventures domèstiques de la família Pons Allès", dia 16 de desembre a les 20h. a la Biblioteca Rubió.

Presentació a càrrec dels seus autors: Jaume Villalonga i Neus Recasens.

9 Desembre 2022

Programació

05/12/2022 Debat "Parlamento balear. El diputado en discordia"

Debat "Palamento balear. El diputado en discordia" amb la participació de Joan Huguet, Susana Mora, Josep M. Quintana i Eduard Riudavets.

Debat "Parlamento balear. El diputado en discordia", que tindrà lloc dia 5 de desembre a les 20 h. a la Biblioteca Rubió.

Moderat per Juan C. Ortego i amb la participació de: Joan Huguet, Susana Mora, Josep M. Quintana i Eduard Riudavets.

Disponible en directe al nostre canal de Youtube.

5 Desembre 2022

02.12.2022 Conferència a càrrec de José Enrique Ruiz-Domènec

Conferència "Menorca en la trama de una historia Mediterránea" a càrrec de José Enrique Ruiz-Domènec, escritor i medievalista.

Conferència a càrrec de José Enrique Ruiz-Domènec, que tindrà lloc dia 2 de desembre a les 20 h a les instal·lacions de la Biblioteca Rubió.

José Enrique Ruiz-Domènec, natural de Granada, ha estat catedràtic d'Història Medieval d'Europa en la UAB, des de 1969 fins a la seva jubilació. Acadèmic de número de l'Acadèmia Europea amb seu a Londres. Professor visitant en diverses universitats d'Europa i Amèrica. Catedràtic 0'Gormann de la UNAM i el Col·legi de Mèxic i professor de l'École des Hautes Eutedes de París.

Va ser el representant espanyol de la Comissió Europea de 27 historiadors per a Europa, un per país, en qualitat de responsable de l'herència mediterrània de la cultura europea. Va rebre el Premi Ciutat de Barcelona assaig pel El reto del historiador, l'any 2006.

El seu últim llibre El sueño de Ulises. El Mediterráneo de la guerra de Troya a las pateras.

24 Novembre 2022

Beca Tutor - Convocatòria 2022/23

Fundació Rubió en col·laboració amb la UIB convoca les Beques Tutor, per estudiants del Grau d'Educació Primària.

Beca - Tutor “Fundació Rubió”

Es convoquen tres beques, adreçades a estudiants del Grau d'Educació Primària de la UIB. L'objecte és fer un acompanyament / suport educatiu a alumnes que estan cursant educació primària a centres sostinguts amb fons públics.

Les bases es poden obtenir a les oficines de la Fundació Rubió, i es poden descarregar aquí, Beca Tutor - Bases

Les sol·licituds es poden presentar fins dia 14 d'octubre de 2022

21 Setembre 2022

Beca "Fundació Rubió" - 2022/23

Beca "Fundació Rubió". Convocatòria 2022/23. Per a cursar estudis universitaris superiors. Estudis de Grau en Enginyeria, Arquitectura, Ciències, Ciències de la Salut.

La Fundació Rubió fa pública la convocatòria d'una Beca, que porta el seu nom, per iniciar estudis universitaris superiors reglats que condueixin a obtenir un títol oficial de grau en Enginyeria, Arquitectura, Ciències i Ciències de la Salut.

Aquests estudis s'han de fer presencialment fora de Menorca, en alguna de les universitats públiques espanyoles.

La quantia de la Beca ascendeix a un total de sis mil euros (6.000 €), amb subjecció al que es disposa a les bases que han de regir la seva concessió i gaudi.

Un aspecte especialment destacable d'aquesta Beca Fundación Rubió és que l'estudiant que sigui beneficiari per gaudir-la durant el curs acadèmic 2022-2023, realitzant els estudis de Primer Curs, podrà continuar sent-ne beneficiari de forma automàtica, durant els cursos següents fins a assolir el títol de Grau, si a cada curs acadèmic compleix els requisits que es detallen a les bases.

Les bases es poden consultar a les oficines de la Fundació i es poden descarregar aquí bases Beca.

El termini per a la presentació de sol·licituds queda establert des d'avui, fins al proper dia 11 de novembre (inclusivament), a les 13 h.

21 Setembre 2022

Claustre del Carme · Local 48
07701 · Maó
Illes Balears · Espanya