CA
ca es

Fundació Rubió

02.12.2022 Conferència a càrrec de José Enrique Ruiz-Domènec

Conferència "Menorca en la trama de una historia Mediterránea" a càrrec de José Enrique Ruiz-Domènec, escritor i medievalista.

Conferència a càrrec de José Enrique Ruiz-Domènec, que tindrà lloc dia 2 de desembre a les 20 h a les instal·lacions de la Biblioteca Rubió.

José Enrique Ruiz-Domènec, natural de Granada, ha estat catedràtic d'Història Medieval d'Europa en la UAB, des de 1969 fins a la seva jubilació. Acadèmic de número de l'Acadèmia Europea amb seu a Londres. Professor visitant en diverses universitats d'Europa i Amèrica. Catedràtic 0'Gormann de la UNAM i el Col·legi de Mèxic i professor de l'École des Hautes Eutedes de París.

Va ser el representant espanyol de la Comissió Europea de 27 historiadors per a Europa, un per país, en qualitat de responsable de l'herència mediterrània de la cultura europea. Va rebre el Premi Ciutat de Barcelona assaig pel El reto del historiador, l'any 2006.

El seu últim llibre El sueño de Ulises. El Mediterráneo de la guerra de Troya a las pateras.

fa 3 dies

Programació

OBERT AL PÚBLIC (PRÈVIA RESERVA)

Capella de Mongofra Nou oberta al públic

La Capella de Mongofra Nou romandrà oberta al públic el segon dilluns de cada mes, enhorari de 10h. a 13h. Les persones interessades podran gaudir de les pintures de Pere Pruna, que decoren els murs de la Capella, amb motius de Sant Fernando.

Atès que la Finca de Mongofra Nou es troba situada dins del Parc Natural de l'Albufera des Grau, zona d'especial protecció, es prega inscripció prèvia per a la visita, en la Fundació Rubió, telèfon 971351320.

Les visites tindran lloc el segon dilluns de cada mes, les pròximes corresponen als dies:

- 10 d'octubre de 2022

- 14 de novembre de 2022

- 12 de desembre de 2022

fa 4 dies

Beca Tutor - Convocatòria 2022/23

Fundació Rubió en col·laboració amb la UIB convoca les Beques Tutor, per estudiants del Grau d'Educació Primària.

Beca - Tutor “Fundació Rubió”

Es convoquen tres beques, adreçades a estudiants del Grau d'Educació Primària de la UIB. L'objecte és fer un acompanyament / suport educatiu a alumnes que estan cursant educació primària a centres sostinguts amb fons públics.

Les bases es poden obtenir a les oficines de la Fundació Rubió, i es poden descarregar aquí, Beca Tutor - Bases

Les sol·licituds es poden presentar fins dia 14 d'octubre de 2022

21 Setembre 2022

Beca "Fundació Rubió" - 2022/23

Beca "Fundació Rubió". Convocatòria 2022/23. Per a cursar estudis universitaris superiors. Estudis de Grau en Enginyeria, Arquitectura, Ciències, Ciències de la Salut.

La Fundació Rubió fa pública la convocatòria d'una Beca, que porta el seu nom, per iniciar estudis universitaris superiors reglats que condueixin a obtenir un títol oficial de grau en Enginyeria, Arquitectura, Ciències i Ciències de la Salut.

Aquests estudis s'han de fer presencialment fora de Menorca, en alguna de les universitats públiques espanyoles.

La quantia de la Beca ascendeix a un total de sis mil euros (6.000 €), amb subjecció al que es disposa a les bases que han de regir la seva concessió i gaudi.

Un aspecte especialment destacable d'aquesta Beca Fundación Rubió és que l'estudiant que sigui beneficiari per gaudir-la durant el curs acadèmic 2022-2023, realitzant els estudis de Primer Curs, podrà continuar sent-ne beneficiari de forma automàtica, durant els cursos següents fins a assolir el títol de Grau, si a cada curs acadèmic compleix els requisits que es detallen a les bases.

Les bases es poden consultar a les oficines de la Fundació i es poden descarregar aquí bases Beca.

El termini per a la presentació de sol·licituds queda establert des d'avui, fins al proper dia 11 de novembre (inclusivament), a les 13 h.

21 Setembre 2022

06.05.2022 Conferència al Museu de Menorca

Conferència a càrrec de Sr. D. Javier Solana "El mundo hoy" a les 20h. President d'EsadeGeo, Centro de Economía y Geopolítica Global de ESADE

Divendres 6 de maig a les 20 h., tindrà lloc, al Museu de Menorca, la conferència "El mundo hoy" a càrrec del Sr. D. Javier Solana,

President d'EsadeGeo, Centro de Economía y Geopolítica Global de ESADE

Ex Secretari de la OTAN, Ex PESC de la Unió Europea i Ex Ministre.

Presentat per el Sr. José Luis Dicenta, Ambaixador d'Espanya.

Disponible per Streaming en directe en el canal de Youtube de la Fundació Rubió.

Entrada lliure i gratuïta.

2 Mai 2022

FIRA DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA

Els dies 9 a 13 d'abril tindrà lloc al Recinte Firal de Maó la 3a Fira de la Ciència i de la Tècnica

L’Espai Menorca (Antic Recinte Firal de Maó) acollirà, del 9 al 13 d’abril,

la Tercera edició de la Fira de la Ciència i de la Tècnica

que promou i patrocina la Fundació Rubió

30 Març 2022

Programació

25.03.2022 Conferència a la Biblioteca Rubió a les 20h.

Conferència a càrrec del Sr. D. Juan Antonio March Pujol "Hacia un nuevo orden político mundial"

Divendres 25 de març a les 20 h., tindrà lloc, a la Biblioteca Rubió, la conferència "Hacia un nuevo orden político mundial" a càrrec del Sr. D. Juan Antonio Pujol, ambaixador d'Espanya a Rússia els anys 2007 a 2011. Autor del llibre "Momentum. En el umbral del nuevo mundo".

Presentat per el Sr. Llorenç Huguet, Ex-Rector de la UIB.

22 Març 2022

Biblioteca Rubió Tudurí

Canvi d'horari a la Biblioteca Rubió

Hem modificat l'horari de la Biblioteca Rubió per adaptar-lo millor a les necessitats dels nostres usuaris.

Seguim mantenint totes les mesures de seguretat.

Us esperem

15 Desembre 2021

Claustre del Carme · Local 48
07701 · Maó