CA
ca es

Fundació Rubió

Fernando Rubió Tudurí

Fernando Rubió Tudurí (1900-1994)

El fill benjamí de l'enginyer militar Mariano Rubió Bellver i de la maonesa Maria Tudurí Monjo, va néixer a Barcelona el 18 d'octubre de 1900.

Fou un estudiant brillant, cursant el batxillerat a l'Institut General Tècnic, i les carreres de Farmàcia i Química a la Universitat de Barcelona. Entre el 1919 i el 1922 va ampliar estudis a l'Institut Pasteur, de París, on va tenir de professor el prestigiós investigador Albert Calmette.

De nou a Barcelona, funda els Laboratoris Andrómaco cap al 1924, indústria farmacèutica destinada a créixer de manera espectacular fins a l'any 1936 (Guerra Civil).

En aquests anys d'intensa activitat professional, Fernando aprofita l'èxit de la seva empresa per fer realitat el seu somni de joventut: la compra de la finca Mongofra. També compra el seu primer iot, Mercedes, amb el qual viatja per tot el Mediterrani i realitza viatges cinegètics a l'Àfrica Equatorial amb (entre d'altres) el seu germà Nicolau M.

També viatja a França i a Sud-amèrica, on estableix sucursals dels Laboratoris Andrómaco, que esdevé així una de les primeres multinacionals espanyoles. Les medicines específiques, creades per ell, als primitius Laboratoris de la Plaça Central (prop de l'avinguda Tibidabo) són "Lasa" i "Glefina", les quals esdevenen mundialment conegudes.

Acabada la Guerra Civil espanyola i la Segona Guerra mundial, torna a Menorca l'any 1946. L'any següent finança a la restauració de l'orgue de Santa María de Maó, i així comença una fructífera labor de mecenatges.

Fernando Rubió Tudurí va morir a Mongofra Nou el dia 26 d’abril de 1994. L’any 2000 l’Ajuntament de Maó el nomenà Fill Adoptiu de la Ciutat, i el Consell Insular de Menorca Fill Predilecte de Menorca.

Per saber més sobre Fernando Rubió, llegeix la seva trajectòria

Aquí trobaràs el llistat de tots els mecenatges promoguts per Fernando Rubió Tudurí.

Claustre del Carme · Local 48
07701 · Maó
Illes Balears · Espanya

(+34) 971 351 320