CA
ca es

Fundació Rubió

La Fundació Rubió

La Fundació Rubió és una entitat cultural privada sense ànim de lucre que té per objecte el foment i la promoció de la cultura, la investigació científica i la divulgació de temes científics i tècnics, així com també l’esport en l’àmbit de l’illa de Menorca. Consta inscrita en el registre de fundacions de Balears amb el número 1376.

Va ser fundada a l'any 1987 pel mecenes menorquí Fernando Rubió Tudurí, que la va presidir i dirigir fins a la seva mort, l’any 1994. Va quedar hereva de tots els seus béns, el principal dels quals és el que era la seva residència: la finca rústica Mongofra Nou.

La Fundació, que desplega les seves activitats en l’àmbit de la cultura humanística, científica i social, ha intentat sempre oferir un servei a la societat menorquina. La realització més important que ha dut a terme ha estat la inauguració, l'any 1998, de la Biblioteca-Arxiu Fernando Rubió Tudurí, on hi ha actualment els despatxos de la Fundació.

A més de les actuacions que fa de manera directa, col·labora habitualment amb altres institucions culturals (especialment amb l’Obra Cultural de Menorca, el Teatre Principal de Maó, el Cercle Artístic de Ciutadella i l’Ateneu de Maó), així com amb les administracions públiques.

La Fundació és titular de Mongofra i de la Biblioteca-Arxiu Fernando Rubió. Té la seu a la finca de Mongofra i les oficines al Claustre del Carme, Local, 48, de Maó.

Dades de contacte

Claustre del Carme. Local 48 07701, Maó

Telèfon: 971.351.320

Adreces de correu electrònic:

Per informació:

Per contactar:

Claustre del Carme · Local 48
07701 · Maó
Illes Balears · Espanya

(+34) 971 351 320
administracio@fundaciorubio.org
info@fundaciorubio.org