PERE PRUNA

Capella de Sant Fernando (a Mongofra) Capella de Sant Fernando (a Mongofra)

Fernando Rubió va conèixer Pere Pruna O’Cerans quan tots dos estudiaven a París. La formació de Pruna consistia principalment en absorbir tot el que podia dels ambients artístics i intel·lectuals de la capital francesa, on va conèixer i tractar extensament Picasso, Jean Cocteau, Sert, etc. Va tenir un èxit internacional important, amb exposicions a Londres, Chicago i Barcelona.

Fernando Rubió, que també reeixia en els seus negocis farmacèutics, li feu varis encàrrecs de retrats en la dècada 1930-1940: de la seva dona Mercè Boada; del seu fill Fernando Rubió Boada; del seu iot “Mercedes”; d’ell, Fernando Rubió Tudurí. Fernando Rubió encetà així de ben jove el seu mecenatge.

Aquest reprengué amb força després de la Guerra Civil Espanyola i la Segona Guerra Mundial.

Capella de les Mares Reparadores (Barcelona) Capella de les Mares Reparadores (Barcelona)

La Capella de les Mares Reparadores construïda l’any 1928 per l’arquitecte Enric Sagnier Villavecchia fou incendiada durant la Guerra Civil i reconstruïda posteriorment gràcies al mecenatge de Fernando Rubió Tudurí. Pere Pruna fou l’encarregat de l’esplèndida decoració dedicada a l’Eucaristia, realitzada entre el 1952 i 1954.

Dos anys després, Pere Pruna s'encarrega de la decoració al fresc de la Capella de Sant Fernando, al lloc menorquí Mongofre Nou, propietat de Fernando Rubió Tudurí. Fins la mort de Pruna al 1977, fou constant el suport que li brindà Fernando.

Per a saber-ne més (llibres que trobareu a la nostra biblioteca):