ESTÀTUA de PILAR ALONSO

A principis de l’any 1992, Fernando Rubió Tudurí proposà regalar una estàtua de la cupletista menorquina Pilar Alonso (Maó 1897-Madrid 1980) a la ciutat de Maó. L’alcalde Sr. Artur Bagur va acceptar i “fa patent a D. Fernando Rubió les seves més expressives gràcies per l’afecte i la liberalitat demostrats envers l’entitat que representa.”

Estàtua Pilar Alonso

El 28 de gener es va firmar a Valls, a la seu de la Foneria Artística Vilà, el contracte per a la realització de l’estàtua, obra de l’escultor Francesc Vilà,  “ la qual es fondrà en bronze amb la màxima qualitat, cisellat i patinat a l’àcid.”

El 5 de setembre  l’estàtua de Pilar Alonso es va instal·lar solemnement al centre de la Plaça Colon de Maó amb l’assistència de les autoritats i una de les filles de Pilar Alonso.  En el seu discurs inaugural, Fernando Rubió digué: “ha estat una constant de la Fundació perpetuar la memòria dels menorquins distingits.... Pilar Alonso mereix un record permanent... (li) devem haver enlairat per tot arreu, sempre amb la nostra llengua, les cançons d’una generació.”

Fernando Rubió amb l'escultor Francesc Vilà

Pilar Alonso va triomfar durant els anys 1919-1925 als escenaris de Barcelona, així com també, i d’una manera molt especial, als nou mitjans sonors: els enregistraments sonors. Van ser anys intensos durant els quals va enregistrar més de 100 discs, cançons que els compositors més sol·licitats del moment escrivien per a ella:  Les caramelles, El noi de la mare, Marieta de l’ull viu, de Càndida Pérez; L’escolanet, Els tres Tombs, ... I és el tramvia, de Zamacois; La serventa bonica, de Morera en són algunes.

A la Biblioteca trobareu molta més informació, llibres, discs i documentació variada.

EXPOSICIÓ. MONGOFRA, LA COL·LECCIÓ DE LES MERAVELLES.

LLOC: Centre d'Art Ca N'Oliver (Maó)

11.10.2017 - 07.01.2018

10.11.2017 PRESENTACIÓ LLIBRE.