Fundació Rubió Tudurí
Fundació Rubió Tudurí

ATENEU DE MAÓ

L'any 1983 es van condicionar tres sales dins l'edifici de l'Ateneu i es va poder inaugurar el Museu d'Història Natural. Tot això gràcies a l'ajuda prestada per Fernando Rubió Tudurí. Parlant de la inauguració, el Diari Menorca (17/01/1983), comenta "...el Doctor Rubió quiso hacerse cargo de costear el proyecto...la Junta del Ateneu acordó dedicar las salas del Museo al Doctor Rubió instalando una placa conmemorativa junto a un busto del homenajeado realizado en bronze por el escultor catalán Josep Viladomat."

Fernando Rubió es va interessar molt per les noves tecnologies i el 1986 va fer donació d'un ordinador a la Biblioteca de l'Ateneu, el Diari Menorca (07/10/1986) comenta "...la Biblioteca del Ateneu de Maó será la primera biblioteca totalmente informatizada de las Baleares, según el presidente de la entidad, Josep M. Quintana, que ayer dió la noticia de la adquisición de un ordenador IBM, valorado casi en un millón de pesetas, donado por el mecenas menorquín Fernando Rubió Tudurí..."

La crònica de La Vanguardia de (22/12/1987) deia "...el Ateneu de Maó ha visto resuelto su futuro gracias al mecenas Fernando Rubió Tudurí..."

Fernando Rubió Tudurí va ser nomenat President d'Honor de l'entitat l'any 1987 a proposta del ser president Josep Maria Quintana.

El mateix any, 1987, el president de l'Ateneu acompanyà al Doctor Rubió en l'acta notarial de protocolització de la Fundació Rubió Tudurí-Andrómaco. En aquesta primera escriptura fundacional, l'Ateneu tenia la principal representació en el patronat de la Fundació que començava.

Durant els propers anys, el Doctor Rubió va recolzar amb la seva presència molts actes de l'Ateneu i cada any, en l'orbertura del curs, feia un sopar a Mongofra en honor dels conferenciants participants en la sessió inaugural.

El Doctor Rubió va seguir col·laborant amb l'Ateneu fent donacions cada any.

Fotografia del Fons Fernando Rubió Tudurí

PROPERES ACTIVITATS

EXPOSICIÓ. MONGOFRA, LA COL·LECCIÓ DE LES MERAVELLES.

LLOC: Centre d'Art Ca N'Oliver (Maó)

11.10.2017 - 07.01.2018

10.11.2017 PRESENTACIÓ LLIBRE.

La memoria del cuerpo, de Patricia Almarcegui

LLOC: Biblioteca Rubió

HORA: 20h.

Fundació Rubió Tudurí
Claustre del Carme, local 48
07701 Maó Balears
Teléfono: 00 34 971351320 00 34 971351320
Fax:
Dirección de correo electrónico:

Horari d'hivern Biblioteca

lun-jue :

09:30  - 13:30

16:30  - 20:30

vie :

09:30  - 13:30

16:00  - 19:00

sáb :

10:00  - 13:00

Formularis

ALTA USUARIS BIBLIOTECA

formulari d'inscripció. Podrà venir a la biblioteca a recollir el carnet.

SOL·LICITAR INFORMACIÓ

formulari