CA
ca es

Fundació Rubió

PROGRAMACIÓ ANY RUBIÓ

Aquí teniu disponible el dossier de premsa de totes les activitats

Dossier premsa activitats Any Rubió

Programa de conferències de l'entorn de la reforma luterana

Programa Església Evangelista Any Rubió

Diàlegs interreligiosos

Fernando Rubió i l'església

Diàlegs interreligiosos: 500 anys de la Reforma Luterana.

Febrer a juliol

Coordina: Josep Lluís Carod Rovira.
Amb la col·laboració de l'Església Evangèlica i l'Ateneu de Maó.

500 ANYS DE LA REFORMA LUTERANA

Enguany es celebren els 500 anys de la reforma protestant iniciada a Alemania per Martí Luter i val a dir que Menorca va ser un dels territoris que va jugar un paper important a nivell històric tal i com s'explica al llibre "Història del protestantisme als Països catalans", recollit pel Director Executiu de la Càtedra Diversitat Social de la Universitat Pompeu Fabra, Josep-Lluís Carod-Rovira. Aquesta branca del cristianisme va entrar a l'illa de forma natural a través del període en què Menorca va pertànyer al Regne Unit, a més, el 8 de novembre de 1868 el maçó maonès Francesc Tudurí de la Torre, va fundar la Societat Evangèlica Lliure, obrint el primer temple protestant a tot l'Estat espanyol. És per això que aquest any s'han previst una sèrie de seminaris per analitzar aquesta qüestió a fons i està previst que puguin continuar durant l'any vinent, atés que coincidirà amb els 150 anys de fundació de la que està considerada, primera església evangèlica de l'Estat espanyol.

ACTES PREVISTOS:

1. CONTEXT HISTÒRIC I TEOLÒGIC DE LA REFORMA
CONFERÈNCIA: A càrrec de Mireia Vidal, professora d'Història i Teologia SEUT. Presenta Josep Borràs
DIA: 17.02.2017

2. EL CONTEXT HISTÒRIC A L'INICI DE LA REFORMA
CONFERÈNCIA: A càrrec d'Ignaci Fernández Terricabras, professor de la Universitat de Barcelona. Presenta Miquel Deyà, professor de la Universitat de les Illes Balears.
DIA. 10.03.2017
LLOC: Ateneu

3. APORTACIÓ PROTESTANT A LA TRADUCCIÓ I LA LITERATURA BÍBLICA
CONFERÈNCIA: A càrrec de Samuel Sais i Borràs, professor de la Facultat de Teologia de Catalunya.
DIA: 06.04.2017
LLOC: Ateneu

4. TRENTO, LA REACCIÓ CATÒLICA A LA REFORMA
CONFERÈNCIA: A càrrec de Josep Amengual i Batlle, historiador i teòleg. Presenta, Pere Fullana, historiador.
DIA: 11.05.2017

5. LES DIFICULTATS D'ARRELAMENT DEL PROTESTANTISME ALS PAÏSOS CATALANS
CONFERÈNCIA: a càrrec de Josep-Lluis Carod-Rovira, director de la Càtedra de diversitat social de la Universitat Pompeu Fabra.
DIA: 24.05.2017
HORA: 20h

6. TAULA RODONA "VALORACIÓ ACTUAL DE LA REFORMA"
PARTICIPANTS: Carles Capó i Nathalie Reverdin (Pastors a Suïssa), Josep Buades (jesuÏta), Pere Fullana (historiador) i Ruth Giordano (Presidenta de la Unió d'Esglésies Baptistes de Catalunya). Coordina: Josep-Lluis Carod-Rovira.
DIA: 16.06.2017
HORA: 20h

7. DIÀLEG INTER-CRISTIÀ DE MENORCA ENTORN A LA FIGURA DE LUTER I LA REFORMA PROTESTANT
PARTICIPANTS: Carles Capó i Nathalie Reverdin (Pastors a Suïssa), Josep Buades (jesuïta), Pere Fullana (historiador) i Ruth Giordano (Presidenta de la Unió d'Esglésies Baptistes de Catalunya). Coordina: Josep-Lluis Carod-Rovira.
DIA: 17.06.2017
HORA: 10h

8. LA MÚSICA EN LA LITÚRGIA PROTESTANT
CONFERÈNCIA: La música a la litúrgia protestant, a càrrec de Ma Antònia Puig, mestre de Música i membre de la primera església baptista de Sabadell.
DIA: 06.07.2017
HORA: 20H

CONCERT: L'art dels profetes.
DIA: 07.07.2017

Claustre del Carme · Local 48
07701 · Maó
Illes Balears · Espanya