Biblioteca

La Biblioteca - Arxiu Fernando Rubió Tuduri es va inaugurar el juliol de 1998. Ocupa 240 m2 en els locals de la Fundació situats al Claustre del Carme de Maó (Menorca). La impulsora d’aquest projecte va ser Mercè Rubió Boada, filla de Fernando Rubió i bibliotecària de professió. El fons inicial va ser la biblioteca privada de Fernando Rubió Tudurí, a més de llibres escrits per familiars seus.

És una biblioteca de gestió privada i accés públic i gratuït. Està dirigida a un públic universitari i investigador. Les seves especialitzacions són: música, història, economia, art i política. Té una important secció d'obres de referència.

La biblioteca va signar un conveni amb la UNED (Universitat Nacional d’Educació a distància), segons el qual tot el fons de la delegació de Menorca és dipositat a la Biblioteca i aquesta s’encarrega d’ordenar-lo, classificar-lo i posar-lo a disposició dels estudiants d’aquesta Universitat.

L’any 2005 es va signar un conveni amb el Consell Insular de Menorca. D’acord amb aquest, la biblioteca ha passat a formar part de la Xarxa de Biblioteques de Menorca.

FONS I USUARIS

La biblioteca té un fons de 20.821 documents distribuïts en les següents seccions:

Fons general

1. Monografies
  2. Revistes
  3. Multimèdia

Fons UNED

Col·lecció local

Fons Mongofra (Biblioteca antiga)

Actualment la biblioteca té prop  de 3.700 carnets d’usuaris i les visites anuals són superiors a 12.000 persones.

Fons Foment de Turisme

Revistes i articles de premsa d'arreu del món on es parla de Menorca. Fons cedit per Foment del Turisme de Menorca.

Fons Finca "Sant Antoni"

Fons antic de la Biblioteca de la Finca "Sant Antoni", aquest fons està format per llibres editats entre els segles XVII - XX, principalment del segle XIX.

Podeu consultar el fons al catàleg

Catàleg Biblioteca Sant Antoni

Si alguna persona està interesada en consultar algun exemplar, ha de fer la petició a la Biblioteca Rubió Tudurí, els llibres només podran ser consultats a les instal·lacions de la Biblioteca Rubió Tudurí.

PERSONAL

A la Biblioteca hi treballen dues persones:

• La directora, Xisca Fortuny Mercadal, diplomada en Biblioteconomia i Documentació i llicenciada en Documentació.
  • L'auxiliar de biblioteca, David Cabré Liñan, llicenciat en Història i Antropologia.

Webs d'Interés

28.07.2017 CONCERT.

Ermita de Ntra Sra. de Fàtima

Clàssica amb Joventuts Musicals.

Miquel Gonell, violí i José Peñarroja, contrabaix

PLACES LIMITADES (Imprescindible recollir entradas Biblioteca Rubió Tudurí)

12.08.2017 CONCERT.

Ermita Sant Joan des Verges