Biblioteca

La Biblioteca - Arxiu Fernando Rubió Tuduri es va inaugurar el juliol de 1998. Ocupa 240 m2 en els locals de la Fundació situats al Claustre del Carme de Maó (Menorca). La impulsora d’aquest projecte va ser Mercè Rubió Boada, filla de Fernando Rubió i bibliotecària de professió. El fons inicial va ser la biblioteca privada de Fernando Rubió Tudurí, a més de llibres escrits per familiars seus.

És una biblioteca de gestió privada i accés públic i gratuït. Està dirigida a un públic universitari i investigador. Les seves especialitzacions són: música, història, economia, art i política. Té una important secció d'obres de referència.

La biblioteca va signar un conveni amb la UNED (Universitat Nacional d’Educació a distància), segons el qual tot el fons de la delegació de Menorca és dipositat a la Biblioteca i aquesta s’encarrega d’ordenar-lo, classificar-lo i posar-lo a disposició dels estudiants d’aquesta Universitat.

L’any 2005 es va signar un conveni amb el Consell Insular de Menorca. D’acord amb aquest, la biblioteca ha passat a formar part de la Xarxa de Biblioteques de Menorca.

FONS I USUARIS

La biblioteca té un fons de 20.821 documents distribuïts en les següents seccions:

Fons general

1. Monografies
  2. Revistes
  3. Multimèdia

Fons UNED

Col·lecció local

Fons Mongofra (Biblioteca antiga)

Actualment la biblioteca té prop  de 3.700 carnets d’usuaris i les visites anuals són superiors a 12.000 persones.

Fons Foment de Turisme

Revistes i articles de premsa d'arreu del món on es parla de Menorca. Fons cedit per Foment del Turisme de Menorca.

ACTIVITATS

A la biblioteca es realitzen anualment diverses activitats com són:

•        Presentacions de llibres
  •        Cicle de Conferències "Diàlegs a Mongofra"

PERSONAL

A la Biblioteca hi treballen dues persones:

• La directora, Xisca Fortuny Mercadal, diplomada en Biblioteconomia i Documentació i llicenciada en Documentació.
  • L'auxiliar de biblioteca, David Cabré Liñan, llicenciat en Història i Antropologia.

Webs d'Interés

1 DE MAIG A 24 DE MAIG

EXPOSICIÓ. FERNANDO RUBIÓ L'APOTECARI DE POBLE MECENES DE MENORCA.

LLOC: SANT DIEGO (ALAIOR)

28.04.2017 TAULA RODONA ESPORT.

L'exercici físic, un benefici pels infants en tractament amb quimioterapia.

LLOC: COL·LEGI DE METGES

(Plaça Sant Francesc, 18)

05.05.2017. CICLE BOTÀNICA MENORQUINA. CONFERÈNCIA

Els endemismes de Menorca, a càrrec de Joana Cursach

LLOC: COL·LEGI DE METGES

(Plaça Sant Francesc, 18)

06.05.2017. CICLE BOTÀNICA MENORQUINA. EXCURSIÓ

Els endemismes de Menorca, a càrrec de Joana Cursach.

LLOC: MONGOFRE NOU

HORA: 10h.

Places limitades. COMPLETA

Utilitzi el nostre formulari d'inscripció. Podrà venir a la biblioteca a recollir el carnet.

Sobre la Biblioteca, l'Arxiu, les nostres activitats ompli aquest formulari i ens posarem en contacte.

Llegir-vos la normativa i omplir aquest formulari per a que la Fundació la valori.