FERNANDO RUBIÓ I L'ESGLÉSIA.

DIÀLEGS INTERRELIGIOSOS: 500 ANYS DE LA REFORMA LUTERANA

Càtedra UPF sobre Diversitat Social

Coordina: Josep Lluís Carod Rovira

Amb la col·laboració de l'Església Evangélica i l'Ateneu de Maó

Enguany es celebren els 500 anys de la reforma protestant iniciana a Alemania per Martí Luter i val a dir que Menorca va ser un dels territoris que va jugar un paper important a nivell històric tal i com s'explica al llibre "Història del protestantisme als Països catalans", recollit pel Director Executiu de la Càtedra Diversitat Social de la Universitat Pompeu Fabra, Josep-Lluís Carod-Rovira. Aquesta branca del cristianisme va entrar a l'illa de forma natural a través del període en què Menorca va pertànyer al Regne Unit, a més, el 8 de novembre de1868 el maçó maonès Francesc Tudurí de la Torre, va fundar la Societat Evangèlica Lliure, obrint el primer temple protestant a tot l'Estat espanyol. És per això que aquest any s'han previst una sèrie de seminaris per analitzar aquesta qüestió a fons i està previst que puguin continuar durant l'any vinent, atés que coincidirà amb els 150 anys de fundació de la que està considerada, primera església evangèlica de l'Estat espanyol.

ACTES PREVISTOS:

1. CONTEXT HISTÒRIC I TEOLÒGIC DE LA REFORMA

CONFERÈNCIA: A càrrec de Mireia Vidal, professora d'Història i Teologia SEUT. Presenta Josep Borràs

DIA: 17.02.2017

LLOC: BIBLIOTECA RUBIÓ TUDURÍ

2. EL CONTEXT HISTÒRIC A L'INICI DE LA REFORMA

CONFERÈNCIA: A càrrec d'Ignaci Fernández Terricabras, professor de la Universitat de Barcelona. Presenta Miquel Deyà, professor de la Universitat de les Illes Balears

DIA. 10.03.2017

LLOC: ATENEU

3. APORTACIÓ PROTESTANT A LA TRADUCCIÓ I LA LITERATURA BÍBLICA

CONFERÈNCIA: A càrrec de Samuel Sais i Borràs, professor de la Facultat de Teologia de Catalunya

DIA: 06.04.2017

LLOC: ATENEU

4. TRENTO, LA REACCIÓ CATÒLICA A LA REFORMA

CONFERÈNCIA: A càrrec de Josep Amengual i Batlle, historiador i teòleg. Presenta, Pere Fullana, historiador

DIA: 11.05.2017

LLOC: BIBLIOTECA RUBIÓ TUDURÍ

5. LES DIFICULTATS D'ARRELAMENT DEL PROTESTANTISME ALS PAÏSOS CATALANS

CONFERÈNCIA: a càrrec de Josep-Lluis Carod-Rovira, director de la Càtedra de diversitat social de la Universitat Pompeu Fabra.

DIA: 24.05.2017

LLOC: BIBIOTECA RUBIÓ TUDURÍ

HORA: 20.H.

6. TAULA RODONA "VALORACIÓ ACTUAL DE LA REFORMA"

PARTICIPANTS: Carles Capó i Natahlie Reverdin (Pastors a Suïssa), Josep Buades (jesuÏta), Pere Fullana (historiador) i Ruth Giordano (Presidenta de la Unió d'Esglésies Baptistes de Catalunya).  Coordina: Josep-Lluis Carod-Rovira.

DIA: 16.06.2017

LLOC: Església Evangèlica (Maó)

HORA: 20h.

7. DIÀLEG INTER-CRISTIÀ DE MENORCA ENTORN A LA FIGURA DE LUTER I LA REFORMA PROTESTANT

PARTICIPANTS: Carles Capó i Natahlie Reverdin (Pastors a Suïssa), Josep Buades (jesuïta), Pere Fullana (historiador) i Ruth Giordano (Presidenta de la Unió d'Esglèsies Baptistes de Catalunya).  Coordina: Josep-Lluis Carod-Rovira.

DIA: 17.06.2017

HORA: 10h.

8. LA MÚSICA EN LA LITÚRGIA PROTESTANT

CONFERÈNCIA: La música a la litúrgia protestant, a càrrec de Ma Antònia Puig, mestre de Música i membre de la primera església baptista de Sabadell

DIA: 06.07.2017

LLOC: Església Evangélica (Maó)

CONCERT: L'art dels profetes.

DIA: 07.07.2017

HORA: 20h.